پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228990
اغتشاشگران نشان دادند کمتر ازداعش نيستند/آستانه صبر مردم حدي دارد
تاریخ انتشار : 1396/10/12 12:50:16
نمایش : 1524
پرويز سروري گفت: ايران، سوريه نيست اما اغتشاش‌گران نشان دادند کمتر از داعش نيستند، آستانه صبر مردم حدي دارد و اگر اين شرايط ادامه يابد، مردم به اين وضع خاتمه مي دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پرويز سروري دبيرکل جمعيت رهپويان صبح امروز در نشست خبري که در خبرگزاري مهر برگزار شد، با اشاره به اعتراضات اخير در کشور گفت: بعد از اتفاقاتي که در منطقه پيش آمد و سياست‌هاي آمريکا از جمله انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي از تل‌آويو به قدس ناکارآمد شد، وحدت زيادي در ميان دولت‌هاي اسلامي شکل گرفت و انتظار بود که آمريکا بخواهد براي اين ناکارآمدي حاشيه درست کند.

وي افزود: مهمترين سياست آمريکا در قبال ايران، ايجاد شکاف اجتماعي است. آمريکايي‌ها به اين جمع‌بندي رسيده‌اند که بايد مردم را در مقابل مردم قرار دهند که نتيجه آن، تضعيف امنيت ملي است، چرا که قدرت ملي ما از مردم نشأت مي‌گيرد.

دبيرکل جمعيت رهپويان تصريح کرد: مواضع ذوق‌زده مقامات آمريکايي، اسرائيلي و عربستاني جالب توجه بود، ريشه اغتشاشات اخير هم در خارج است. هر چند استيفاي مطالبات اقتصادي و معيشتي مردم در نوع خود مهم است.

سروري ادامه داد: اين اعتراضات از مشهد آغاز شد اما پس از آن، شاهد رفتاري بوديم که به هيچ وجه مطالبات اقتصادي و معيشتي را به ذهن متبادر نمي‌کرد.

وي با بيان اينکه ضد انقلاب سوار اين موج شده است، اظهار کرد: آمريکايي‌ها، اسرائيلي‌ها و عربستاني‌ها سوار اين موج شده‌اند و مي‌خواهند تحريک اجتماعي را موجب شوند. عجيب است که رئيس‌جمهور آمريکا اعلام مي‌کند که مردم ايران گرسنه غذا و تشنه آزادي هستند؛ درحالي‌که عملکرد ترامپ باعث گرسنگي تعداد زيادي از مردم جهان شده است.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: ترامپ در مقاطع مختلف، ملت ايران را تحقير کرد اما امروز مدافع ما شده است.

تناقض در شعارهاي اغتشاشگران

سروري با اشاره به تناقض در شعارهاي مطرح شده از سوي اغتشاش‌گران تأکيد کرد: اغتشاش‌گران درحالي‌که شعار «نه غزه، نه لبنان» را سرمي‌دادند، از طرف ديگر، پرچم جمهوري اسلامي را آتش زدند و با اينکه شعار «مرگ بر ديکتاتور» سرمي‌دادند، از طرف ديگر از رضاخان حمايت کردند؛ اينها نشان از تناقض در گفتار و رفتار اغتشاش‌گران دارد.

دبيرکل جمعيت رهپويان تأکيد کرد: اينها بايد بدانند که به جايي نمي‌رسند. مردم ايران با وجود اينکه گلايه خود را از وضعيت معيشتي و اقتصادي اعلام مي‌کنند، اما همواره حمايت خود را از اصل نظام نشان داده‌اند.

وي با بيان اينکه منبع خارجي اين اغتشاشات بسيار جدي است، گفت: اين مسئله نشان مي‌دهد که طرح نفوذ و سوءاستفاده از مطالبات مردم، در دستور کار آمريکا و غرب قرار گرفته است.

سروري در همين باره بيان کرد: ايران، سوريه نيست اما اغتشاش‌گران نشان دادند که کمتر از داعش نيستند، البته آستانه صبر مردم حدي دارد و اگر اين شرايط ادامه پيدا کند، مردم خودشان به اين وضع پايان خواهند داد.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه براي حل مشکلات در کوتاه مدت و ميان مدت چه پيشنهادهايي داريد، گفت: مشکل اساسي در کوتاه مدت اين است که ما موسسات و کارخانجات تقريبا کوچک اقتصادي را به دليل مشکلاتي که دارند و يکي پس از ديگري راکد شده اند يا در حال راکد شدن هستند، دريابيم، چراکه همين مسئله موجب افزايش بيکاري شده است.

ريشه بسياري از مشکلات در بانک ها و موسسات مالي است

وي افزود: اگر ما بخواهيم به طور کوتاه مدت مسئله را مورد توجه قرار دهيم، مديريت بانکها بايد حل شود. اکثر بانکها امروز مشغول بنگاهداري هستند و توجهي به موضوعات اقتصادي ندارند.

سروري ادامه داد: اگر منابع بانک ها در جهت ايجاد تسهيلات براي موسسات تقريبا کوچک سوق پيدا کند، مي تواند پاسخگوي جلوگيري از دامنه دار شدن مشکلات باشد.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تصريح کرد: دولت بايد مواضع شفافي در جهت موضوعاتي مانند موسسات مالي ابراز کند. ما شاهد حرکت کندي در ارتباط با موسسات مالي بوده ايم و اقدامي که مي توانست زودتر انجام شده و منجر به نارضايتي کمتر مردم شود به اقدامات طولاني منجر شد که نه بخشي از مطالبات پرداخت و نه رضايتمندي در رفتار مردم ديده شود.

سروري تصريح کرد: ريشه بسياري از اين مشکلات در بانک ها و موسسات مالي است و دولت بايد نسبت به اين موارد اقدامات سريع اتخاذ کند.

وي ادامه داد: در فاز ميان مدت هم، موضوعاتي مانند جلوگيري از قاچاق و واردات و تسهيلات تشويقي به صادرات نقش موثرتري را مي تواند در حل مشکلات ايفا کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html